čtvrtek 30. června 2011

Děti dostávají vysvědčení

Ráno vstáváme o něco dříve v představě horské túry, to slovo si nemohu odpustit, je správně s čárkovaným „ú“, jenže několikanásobné opakování předpovědi počasí a i déšť v reálu nás donutily změnit na plán „B“ –  návštěvu Harmanecké jaskyně. Jarda dostal přidělené sedadlo u Mahnertových, Erik nastavil cílovou destinaci do navigace a vyrážíme směr Harmanec. Po přistání na parkovišti sledujeme žlutou značku a časový limit 10:00, ale ouha, po několika stovkách metrů zjišťujeme, že cesta do jeskyní je někde jinde a tak se vracíme a po napojení na správný směr měníme i časový cíl na 11:00. Pak už se pěkně potíme po devíti naučných zastaveních do kopce k jeskyním. Kontrolní otázka, víte, k čemu se používal jed z tisu v dobách minulých? Takové a podobné užitečné informace je možné získat cestou vzhůru. Nahoře po krátkém odpočinku vstupujeme do jeskyní vedení mladou slečnou průvodkyní. Erik je jediný z nás vybaven nálepkou „fotografování povoleno“ a tak se zodpovědně ujímá funkce jeskynního dokumentaristy. Jeskyně je velkolepá, výzdoba pěkná a i slečna průvodkyně v průběhu prohlídky ztratila komisní akcent a stala se normální a příjemnou. Takže opouštíme jeskyně s pěkným zážitkem a obohaceni o nové znalosti.

Po dobrém obědě v restauraci Černá ovce na parkovišti pod jeskyněmi, se ještě jdeme podívat na rekonstruovaný plavební kanál na stahování dřeva a malou vodní elektrárnu, kde nám zůstala skrytá cesta vody od turbín zpět do potoka. To si ale necháme napříště, protože začalo pršet a musíme zpátky k autům.

Po návratu do Andrejky jsme postupně všichni zalehli do pelíšků a čekali na konec deště, který se ale pouze na chvilku unavil, takže když jsme vyrazili na prohlídku Blatnice, tak jsme do místní restaurace museli minimálně se schovat před deštěm. Erik ostatně intenzitu deště zdokumentoval a večer poslal i Věrce, aby jí to nebylo líto.

Na samý závěr dnešního dne nutno poznamenat, že to Michaele Jílkové obzvlášť slušelo a debata byla obzvlášť neslušná a nikamnevedoucí…